Louise testar bloggappen

Jadå, nu är vi på gång och jag provar att blogga på min iPhone. För tillfället sitter jag i skolans kafeteria och ugglar, börjar inte förrän kvart över nio.


Eftersom ämnet återkommit till min vardag diverse gånger på senaste tiden, skulle jag vilja prata om djuruppfostran. Är det okej att slå ett djur som tillrättavisning när djuret gjort något, i våra ögon, fel? Jag personligen tycker att detta är FEL eftersom uppfostran handlar om respekt och inte rädsla. Slår du ditt djur vinner du aldrig dess tillit och inte heller dess respekt. Jag tror att det bara är människor som är besatta av makt som slår sina djur, helt enkelt för att hävda sig. Får man inte djuret i fråga att lyssna och lyda anser jag att man bör söka hjälp på annat håll - att slå är aldrig lösningen! Jag har ju trots allt två djur, en häst och en hund, som båda lyder mig, trots att jag aldrig slagit dem.


Så, vad tycker DU? Är det rätt att tillrättavisa ett djur med hjälp av slag? Ni vet var jag står.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0